BIOS PROFESORADO
José Franch-Ballester
Profesor de clarinete e música de cámara na “University of British Columbia” de Vancouver
Biografía e Estudos
Nace en Moncofa, España, no seo dunha familia de músicos. Comezou os seus estudos de clarinete aos nove anos con Venancio Rius. Realizou os seus estudos superiores no Conservatorio de Música Joaquín Rodrigo de Valencia e no Curtis Institute of Music de Filadelfia (Estados Unidos), onde estudou con Donald Montanaro e Ricardo Morales.
Sobre El
José Franch-Ballester é recoñecido como un dos clarinetistas e pedagogos máis destacados da súa xeración. Foi eloxiado pola súa habilidade técnica e dedicación inesgotable, tal e como describe The New York Times, e pola súa arte sutil e consumada, citado polo Santa Barbara Independent.
Premios
A súa traxectoria foi distinguida con premios como o “Young Artist of The Year” nos Premios MIDEM de Cannes, Francia; a “Avery Fisher Career Grant” en 2008 en Nova York; Primeiro Premio nos concursos “Young Concert Artists” en 2004 en Nova York e “Astral Artists” 2004 en Filadelfia.
Docencia e Carreira Orquestral
Actualmente, compaxina o seu traballo como profesor de clarinete e música de cámara na “University of British Columbia” de Vancouver, Canadá, coas súas xiras de concertos e clases maxistrais por todo o mundo. Colabora frecuentemente con “The Chamber Music Society of Lincoln Center” de Nova York e exerce como clarinetista principal da Camerata Pacifica en Santa Bárbara, Estados Unidos.
Solista
Franch-Ballester actuou como solista con orquestras de renome, como a BBC Concert Orchestra, a Orquestra Sinfónica da Radio Televisión Española, a Orquestra de Valencia, a Orquestra Sinfónica Nacional de México, a Sinfónica da Cidade de Londres, a Orquestra Sinfónica do Principado de Asturias, a Orquestra Nacional Xuvenil de España, entre outras.
Grabacións
Gravou para selos discográficos como Deutsche Grammophon, Armonia Mundi, Itinerant Classics e Warner Music.
Franch-Ballester conta co patrocinio de Backun Musical Services e Legere Reeds.
Juan Ferrer
Clarinete solista da Orquestra Sinfónica de Galicia. Profesor en Forum Musikae en Madrid.
Sobre El
Juan Ferrer (Montserrat, Valencia) é un dos clarinetistas españois máis polifacéticos e activos da súa xeración e o primeiro español en formar parte dos xurados do prestixioso Concurso Tchaikovsky de Moscova, Gante en Bélxica, Versalles (Francia), Concurso para Asia e Oceanía en Taipei (Taiwán), Carlino (Italia) na que tamén ofreceu recitais e clases maxistrais, un traballo pedagóxico que desenvolve con estudantes de todo o mundo e de universidades de Europa e Asia. Recentemente esta actividade foi refrendada pola invitación a participar como docente internacional da Fundación Simón Bolívar, (Actualmente El Sistema) con tres reunións anuais que comezan coa tempada 2017-18 e continuarán (On Line) nos anos 2020 e 2021 debido á Pandemia global.
Carreira Orquestral
Artista da marca Buffet-Crampon Paris e Vandoren Paris, Ferrer forma parte da OSG (Orquesta Sinfónica De Galicia), da que é clarinete principal —desde 1994, aínda que a súa actividade como intérprete levouno a ofrecer concertos como solista. (Weber1-2, Copland, Mozart, Debussy, Oscar Navarro, etc..) Con Orquestras Sinfónicas, Bandas Sinfónicas, Concertos de Música de Cámara e recitais en Rusia, China, Taiwán, Suíza, Francia, Italia, Bélxica, Portugal, Brasil, Venezuela, Costa Rica, Paraguai, Arxentina, en toda España, Asia, Europa e América.
Foi convidado habitual da Orquestra da Radio de Leipzig, da Orquestra do Liceu de Barcelona, do Palau de les Arts de Valencia, da Orquestra Nacional de Cataluña e da Orquestra de RTVE entre outras moitas e traballou ás ordes dalgunhas das batutas máis prestixiosas: Gustavo Dudamel, Lorin Maazel, Daniel Harding, Sir Neville Marriner, Osmo Vänska, Guennadi Rozdestvenski, Peter Maag, James Conlon, Jesús López Cobos, Stanislaw Scrowaczewski, Dima Slobodeniouk, Gian Andrea Noseda, Christoph Eschenbach, Alberto Zedda, Juanjo Mena entre moitos outros.
Docencia
Convidado por xurados de todo o mundo, Juan Ferrer tamén é Profesor da OSG Alfonso Young, Orquesta Sinfónica Joven de Euskadi, Sinfónica Juvenil Nacional de Cataluña, Orquesta Joven de Canarias… Ademais, adoita impartir clases maxistrais en España, Francia, China, Taiwán, Italia, Portugal, Arxentina, Brasil, Colombia, Paraguai, Venezuela, Costa Rica, Bélxica, Rusia, Arxentina, ademais de participar como artista español en seis edicións da Academia Iberoamericana de Clarinete en Castelo de Paiva (Portugal).
Acaba de gravar un disco co pianista Daniel Del Pino con obras que lle dedicaron autores de renome internacional: Salvador Brotóns, Fernado Buide, Eduardo Soutullo, Karolis Biveinis, Octavio Vázquez, Wladimir Rosinskij e Juan Durán.
José Luis Estellés
Director de orquestra, clarinetista e profesor (Musikene e profesor de música de cámara na HfMT de Colonia)
Sobre El
Desenvolve unha ampla actividade artística na que combina as facetas de director orquestral, clarinetista e docente. José Luis Estellés actuou como solista convidado con máis de trinta orquestras e conxuntos, e como músico de cámara en importantes salas e festivais de EE. UU., México, Xapón e toda Europa xunto a prestixiosos cuartetos e solistas. Nestes últimos tempos, estas colaboracións musicais inclúen cuartetos de corda como Orpheus, Casals, Enesco, Artis-Wien, Delian, Modigliani, Kuss, Arriaga, Yokohama, Kelemen, Jousia, Arditti ou Diotima, e con pianistas como Sergey Babayan, Colom, Díaz-Jerez, Donohoe, Drake, Forsberg, Fülei, Garvayo, Gililov, Gothóni, Gutman, Hakkila, Ituarte, Ivaldi, Jokubaviciute, Kanno, Koella, Madzar, Martínez-Mehner, Moretti, Nebolsin, Okazaki, Palko, Perianes, Riera, Rosado, Salvato, Sigfridsson, Spiri, Tchetuev e Zabaleta.
Solista
Como solista invitado, actuou en colaboración cos directores Swensen, Andretta, Marcon, Nesterowicz, Encinar, Pons, Colomer, Foss, Griffiths, Kantorow, Mena, Kalmar, Tabachnik, Martínez, Tchitchinadze e Davin, entre outros, e con orquestras tan diversas como Asturias, Bilbao, Estremadura, Valencia, Granada, Salzburgo, Sinfonia Varsovia, Comunidad de Madrid, JONDE, London Soloists, I Solisti di Perugia, Britten Sinfonia, etc. Foi fundador de conxuntos como Grupo Manon, TAiMAgranada e actualmente é membro de “Fin du Temps”.
Gravacións
Emisoras de radio e televisión como UER, TVE, RNE Radio Clásica, France Musiques, RAI2, RF, ADR, SWR e DR emitiron os seus concertos. Ademais, as súas gravacións en CD como clarinetista foron publicadas nos selos Turtle Records, Emergo Classics, Audiovisuais de Sarriá, Anacrosi, Verso, Kairos, Naxos, Komponisten Polyphonie e Ibs Classical, obtendo numerosos premios en revistas especializadas. Gravou a única ópera de Pablo Sorozábal, ‘Juan José’ (‘Grabación de gran trascendencia histórica’ – CD Compact). Catro CDs que inclúen as primeiras gravacións mundiais de obras de Guridi, Pablo, Lazkano, Edler e Bordes, ademais de obras de Mozart, Arriaga e Brahms/Schoenberg. Tamén dedicou gravacións aos compositores españois Juan José Colomer (Orquesta Ciudad de Granada / Luis González, Javier Bonet e Spanish Brass – Luur Metalls, para o selo Verso-BBVA), e Salvador Bacarisse (Orquestra Filharmónica de Málaga / Trío Arbós) para o selo Ibs Classical, galardoado co ‘Melómano de ouro’ da revista Melómano. José-Luis converteuse tamén nun destacado intérprete da nova música. Como clarinetista estreou concertos para clarinete de López López, Zavala e Soutullo, e obras de Aracil, Camarero, Dorfman, Nordentoft, García Román, Lara, de Pablo, del Puerto, Rueda, Sánchez Verdú, Sanz-Burguete, Sotelo, Soutullo, Torres, Turina, Casablancas, Eslava, Kortekangas, Santacreu, Urrutia, Vadillo, etc.
Dirección de Orquestra
Como director de orquestra, José-Luis Estellés actuou en España, Inglaterra, Bélxica, Alemaña, Francia, Bulgaria e México, facéndoo tamén con frecuencia como director-solista. Foi Director Artístico de TAiMAgranada, e colaborou con solistas como Ute Lemper, Mary Carewe, Tenebrae Vocal Solists, Elisabeth Atherton, Spanish Brass, Trío Arbós, Ana Mª Sánchez e Katharina Rikus, e con orquestras como Musikene, TAiMAgranada, Joven Orquesta Nacional de España, Ensemble Instrumenta Oaxaca, Barcelona 216, London Sinfonietta, Navarra Symphony Orchestra, City of Granada Orchestra, Extremadura Orchestra, Málaga Philharmonic, Bulgarian Symphony Orchestra e Orquestra de Valencia entre outras.
Actualmente
Actualmente, José-Luis Estellés dirixe o MasterEnsemble de MSKN. Estreou obras dos compositores R. Lazkano, A. Conde, J. Cruz Guevara, J. Fernández Guerra, J. García Román, T. Garrido, S. Holt, H. Kozakura, F. Lara, N. Núñez Hierro, L. de Pablo e P. Sorozábal, e realizou as primeiras audicións en España de obras de Sir Harrison Birtwistle, Magnus Lindberg, Sofía Gubaidulina, Simon Holt, Hans Werner Henze, Xenakis, Torres-Maldonado, Tansy Davies e Elena Kats-Chernin, entre outros. Como músico orquestral, foi membro da Orquestra Sinfónica do Principado de Asturias, clarinete solista da Orquestra Cidade de Granada desde 1991 ata 2021 e tamén colaborou con outras formacións españolas, de Inglaterra, Bélxica e Alemaña.
Docencia
José Luis Estellés impartiu regularmente clases maxistrais en todo o mundo, deixando unha pegada transformadora en varias xeracións de músicos en España. É profesor de clarinete en Musikene desde a súa creación en 2001, onde tamén foi o seu Director Artístico e Director de Estudos Orquestrais. Desde 2021 é profesor de música de cámara na HfMT de Colonia (Alemaña). No pasado tamén estivo vinculado como profesor á Academia Sibelius (Helsinki), ao Conservatorio Codarts – Rotterdam, á Universidade de Alcalá de Henares e ao Conservatorio Superior de Música de Oviedo. Está convidado como xurado en importantes certames internacionais, como o ARD (Múnic) e o Aeolus (Düsseldorf).
Arno Piters
Clarinetista da Royal Concertgebouw Orchestra e docente no Conservatorio de Amsterdam
Clarinetista e Educador
Nado en 1980, Arno Piters estudou clarinete e clarinete en mi bemol con Jan Cober e Willem Van Der Vuurst no Conservatorio de Maastricht. Continuou a súa formación con George Pieterson no Conservatorium van Amsterdam, recibindo o diploma honorífico en ambos conservatorios.
Experiencia Orquestral
Piters foi membro da Netherlands National Youth Orchestra, da Gustav Mahler Jugendorchester e da European Union Youth Orchestra, onde actuou baixo a dirección de Pierre Boulez, Bernard Haitink e Vladimir Ashkenazy. Actuou como solista coa Residentie Orchestra e coa Sinfónica de Nuremberg, entre outras.
Música de Cámara
Como intérprete de cámara, actuou en festivais dentro e fóra dos Países Baixos con destacados músicos como Janine Jansen, Mischa Maïsky, Daniel Hope e Rainer Schmitt.
Carreira Profesional
Piters foi membro da Orquestra Sinfónica da Radio dos Países Baixos de 2001 a 2003. Posteriormente foi nomeado clarinetista e clarinetista en mi bemol do Concertgebouworkest de Ámsterdam.
Docencia
É profesor no Conservatorio de Amsterdam.
Xocas Meijide
Solista de clarinete baixo e clarinetista da Banda Municipal da Coruña
Sobre Él
Naceu en Lalín (Galicia). Estudou con Orentino Sueiro, Joan Enric Lluna, José Luis Estellés, Nancy Braytwaite e Henri Bok. É licenciado en clarinete pola Guildhall School of Music and Drama de Londres e o Rotterdam Conservatorium (CODARTS), ademais de ter un máster en interpretación de clarinete pola Universidade da Coruña e un posgrao en clarinete e clarinete baixo do Conservatorio de Rotterdam (CODARTS).Recoñecementos e Premios
Está considerado un dos mellores solistas galegos de clarinete e clarinete baixo, sendo gañador de varios concursos internacionais, entre eles o International Music Forum Competition de Barcelona, o primeiro premio do xurado e do público no DeLink Chamber Music Competition en Holanda, e o primeiro premio en Concurso de clarinete baixo Henri Selmer en Holanda.Experiencia Profesional
A nivel profesional, foi convidado por grupos como a Orquesta Sinfónica de Barcelona e a Nacional de Cataluña, a Joven Orquesta Nacional de España (JONDE), a Orquesta Sinfónica de Galicia, a Real Filharmonía de Galicia, a Filarmónica de Oviedo e a Orquesta de Cámara de Galicia.Solista
Como solista, tocou coa Orquestra Sinfónica de Galicia, a Orquestra de Cámara Galega, a Banda Municipal de Santiago, a Banda Municipal da Coruña, a Banda de Lalín, a Banda de Valladares e a Banda de Silleda, entre outras. Actuou no Auditorio Nacional de Madrid, L’Auditori de Barcelona, La Pedrera de Barcelona, e en países como Cuba, Arxentina, Francia, Portugal, Bélxica, Holanda ou China. Tamén participou nos principais festivais galegos como o Xacobeo Clarinet Fest, Cameralia, Festival Internacional de Música de Galicia e Imaxina Sons.Discografía
Conta cunha ampla discografía, que abrangue diversos estilos, entre os que destacan “Dobres” (Dobre CD de música contemporánea), “Windsongs” (con música de Loeb, xunto co prestixioso solista Henri Bok e a Banda Municipal da Coruña). “A Berenguela” (colaborando con Nani García, María Inés Cuadrado e o Xerion Clarinet Quartet), “8 European Fishes” (parte da Europejska Orkiestra) e “The Wind Factor”, gravando o Concerto para clarinete baixo e banda Nani García, Van der Rost e Evan Ziporyn.Proxectos e Ensembles
Apaixonado da música contemporánea e a música de cámara, compaxina o seu traballo como clarinete baixo na Banda Municipal da Coruña co seu papel de concertista en proxectos como “manOcas ensemble” (plataforma de linguaxes sonoras electroacústicas para clarinetes, etc.), percusión, poesía e electrónica, xunto con Javier Ferreiro e Celso Fernández Sanmartín, Europejska Orkiestra, Galicia Jazz Orchestra e Galicia Clarinet Ensemble.Docencia
No eido docente, Xocas Meijide é profesor da Universidade do Minho de Braga, Portugal, e da Academia Internacional de Galicia. Ademais, é director artístico do Xacobeo Clarinet Fest, e impartiu clases maxistrais en Guimaraes, Portugal, e en diversos cursos da xeografía galega, entre eles Bandeira, Valladares, Merza, Lalín, Ferrol, Viveiro ou Redondela.Tibor Reman
Principal clarinete da Staatkapelle de Berlín e profesor da Universität der Künste Berlin
Sobre El
En 1981 naceu o clarinetista romanés-húngaro Tibor Reman. Estudou na Academia de Música “Gh.Dima” de Cluj-Napoca, Romanía, máis tarde na Universidade de Música “P. Liszt” de Budapest, Hungría e na “Universität der Künste” de Berlín, na clase en solitario do Prof. François Benda. Durante os seus estudos musicais gañou varios concursos internacionais como o Concurso Internacional de Clarinete “Musical Youth” en Bucarest, o Concurso Internacional de Instrumentos de Vento “Wiener Classic Prize” en Austria, Concurso de instrumentos de vento madeira Yamaha Alemaña Mannheim, etc. Tamén obtivo unha bolsa para a Academia-Orquestra da Ópera Estatal de Berlín.
Carreira Orquestral
A carreira orquestral de Reman comezou coa Budapest Festival Orchestra, onde tocou regularmente entre 2004 e 2006 baixo a batuta de Ivan Fischer. De 2006 a 2008 foi membro da Berlin Staatskapelle Academy Orchestra. A partir de 2007, tocou regularmente como clarinetista principal coa West-Eastern Divan Orchestra baixo a batuta de Daniel Barenboim. Entre 2008 e 2010 foi axudante de clarinete principal na Ópera Estatal de Hannover, Alemaña. Desde 2010 ocupa o prestixioso cargo de clarinetista principal da Staatskapelle Berlin/Berlin State Opera.
Actuacións e Gravacións
Coa Berlin Staatskapelle, Reman actuou nas principais salas de concertos e festivais baixo a dirección de recoñecidos directores como Daniel Barenboim, Simon Rattle, Zubin Mehta, Christian Thielemann, Andris Nelsons, Gustavo Dudamel ou Antonio Pappano. Pódese escoitar como clarinetista principal en gravacións para grandes selos como Deutsche Grammophon e Decca.
Música de Cámara e Colaboracións
Tibor Reman é membro do Staatskapelle Berlin Wind Quintet e do Boulez Ensemble Berlin. Con estes grupos de cámara actuou en salas de prestixio como a Filharmónica de París, o Carnegie Hall/Zankel Hall, a Filharmónica de Berlín e o Boulez-Saal de Berlín. Colaborou con músicos de renome internacional como Emmanuel Pahud, Radek Baborak, Wolfgang Boettcher, Lahav Shani, Dennis Kozhukin, Martin Helmchen ou Mojca Erdmann. Entre os momentos máis destacados da súa carreira concertística destacan os concertos de dúo e trío con Daniel Barenboim como parte dos “Barenboim-Cycles” no Schiller-Theater Berlin e Pierre Boulez-Saal Berlin Eastern Divan Orchestra baixo a batuta de Daniel Barenboim.
Docencia
Reman ensina clarinete na Universität der Künste Berlin e é mentor na Orquestra-Academy da Staatskapelle Berlin. Foi membro do xurado de certames internacionais en Romanía e Italia, e impartiu clases maxistrais en universidades musicais de Alemaña, Hungría, Romanía, Portugal, Letonia e España.
Lorenzo Coppola
Profesor de clarinete histórico en Esmuc (Escola Superior de Música de Catalunya) en Barcelona
Sobre El
Naceu en Roma. Despois de estudar clarinete moderno, estudou clarinete histórico no Real Conservatorio da Haia con Eric Hoeprich. Colaborou con grupos especializados na interpretación con instrumentos históricos: Freiburger Barockorchester, Les Arts Florissants, La Petite Bande, Orquesta del Siglo XVIII, La Grande Écurie et la Chambre du Roy, Libera Classica.
Tivo a oportunidade de compartir o seu amor pola música de cámara con músicos e grupos como Cristina Esclapez, Andreas Staier, Isabelle Faust, Alexander Melnikov, Hidemi Suzuki, Kuijken Quartet, Ensemble Zefiro, Quatuor Terpsycordes.
Gravacións
Gravou algunhas pezas significativas do repertorio para clarinetes (Concerto e Quinteto de Mozart, Gran Partita e Serenatas para ventos, Sonatas de Brahms). En 2014 crea, coa pianista Cristina Esclapez, o Ensemble Dialoghi (ventos e fortepiano) co que gravou os Quintetos de Mozart e Beethoven, para os selos Harmonia Mundi. En 2022 editouse un CD co Trío op. 8 de F. Chopin e as Fantasiestücke op. 73 de R. Schumann, polo Instituto Chopin de Varsovia.
Docencia
Desde 2004 é profesor de clarinete histórico na Esmuc (Escola Superior de Música de Catalunya) de Barcelona. Dedícase moito á comunicación músico-público e á transmisión de emocións e da mensaxe musical.
Resumo dos temas que se desenvolverán durante o curso no Galicia Clarinet Fest
- Historia dos instrumentos de palleta simple, desde a súa orixe ata principios do século XX, no contexto cultural de cada época.
- Luthiers, virtuosos, compositores: as súas relacións e influencias recíprocas.
- Evolución da técnica do instrumento, tamén en comparación con outros instrumentos contemporáneos (boca, posición da palleta, articulación, número de teclas, digitacións, etc.).
- Articulación (lingua, gorxa, diafragma, peito, etc.).
- Matices da articulación da lingua.
- Fontes históricas (métodos, cartas, testemuños).
- Formación de escolas nacionais.
- Ornamentos e cadencias.
- As características e límites do instrumento histórico como clave potencial para comprender o estilo e a estética.
- As relacións entre as distintas formas musicais do Clasicismo: a música instrumental e a ópera, a súa relación coa commedia dell’arte. Declamación e retórica.
- Busca de ferramentas eficaces para a interpretación e comunicación das emocións, inspiradas tamén na visión dos músicos do pasado.
- Conferencia sobre clarinetes históricos, exposición dos instrumentos. Reflexións sobre algunhas características do estilo barroco, clásico e romántico. Como o instrumento histórico pode axudarnos a entender.
- Repertorio:
- Barroco: Telemann, Vivaldi, Rameau, Sciroli, repertorio vienés e alemán para chalumeau.
- Clasicismo: Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert, Hoffmeister, CPE Bach, Vanhal, Stamitz, etc. (dúos de clarinetes, trios, concertos, sonatas con piano, obras de cámara).
- Romanticismo: Schumann, Mendelssohn, Burgmüller, Danzi, Brahms.
- Siglo 20: Debussy, Berg, Stravinsky, Milhaud, Poulenc, etc.
Michelle Anderson
Clarinetista Profesional e Profesora
Sobre Ela
Michelle é profesora na University of British Columbia, en Vancouver, Canadá. Actúa regularmente con varias orquestras profesionais e encántalle tocar música de cámara co conxunto Trio Harmonie.
Docencia e Festivais
Michelle é moi solicitada como profesora convidada e solista en festivais de clarinete de todo o mundo. A súa misión é facer que o clarinete sexa divertido e sinxelo.
En 2024, Michelle foi artista convidada no Brandon University Clarinet Festival, University of Alabama Clarinet Festival, Galicia ClarinetFest e ClarinetFest en Dublín, Irlanda.
A través das súas clases maxistrais en liña, cursos e eventos especiais en directo, ensina a clarinetistas adultos de todo o mundo.
Clarinet Mentors
É a fundadora de Clarinet Mentors (www.ClarinetMastery.com), un dos recursos educativos de clarinete en liña máis seguidos. A Michelle gústalle ensinar a clarinetistas adultos de todo o mundo a través das súas clases maxistrais en liña, cursos e eventos especiais en directo. A súa misión é facer que o clarinete sexa divertido e sinxelo para persoas de todo o mundo.
Publicacións e Actuacións
É coautora, xunto con Debbie Andrus, de DIY Clarinet que será publicado por Hal Leonard Publishing en 2024. Michelle tamén creou varios cursos en liña deseñados para aprender clarinete na casa.
Michelle é artista escéncia para Backun Musical Services e Legere Reeds.
Emilio Alonso Espasandín
Solista da Orchestre National de Cannes desde 2019
Sobre El
Emilio Alonso Espasandín (A Coruña, 1989), é un clarinetista galego cunha brillante traxectoria. Na actualidade goza dun amplo recoñecemento como músico orquestral, solista de cámara e pedagogo.
Formación
Comezou os seus estudos con Jesús López. Tras cursar o Grao Superior con Mención Honorífica no CSM da Coruña, trasladouse a Portugal, onde realizou o máster na ESMAE do Porto co profesor António Saiote. Ao mesmo tempo, formouse con Beatriz López e Juan Ferrer, ademais de recibir a orientación de Arno Piters, Eric Hoeprich (clarinete histórico), Wenzel Fuchs, Andrew Marriner, etc.
Premios e Concursos
Despois de acadar o 1º Premio á Excelencia Musical da Fundación Paideia en 2011 e o 1º Premio no Concurso José Valcárcel en 2012, centrou a súa atención nos certames internacionais de clarinete, obtendo varias distincións máis: 3º Premio de Arte do Clarinete Checo (2014), 2º Premio no Concurso Internacional Bal y Gay (2017) e Finalista nas Jeunesses Musicais Belgrado (2012).
Solista
Como solista interpretou concertos de Mozart, Weber, Françaix e Nielsen con grupos como Camerata Serbica, Orchestre National de Cannes, Real Filharmonía de Galicia, Orquesta Gaos, etc.
Carreira Orquestral
A orquestra leva case dúas décadas no centro da súa vida profesional. Foi convidado como Primeiro Clarinete pola Orquestra Sinfónica de Madrid e a Orquestra Euskadi. Tamén moi apreciado como requinto e clarinete baixo, colabora habitualmente con orquestras como a Filharmonía de Montecarlo, a Nacional de Lille, a Ópera de Toulon, o Gran Teatre del Liceu, a Sinfónica de RTVE, a Sinfónica de Galicia e a Real Filharmonía de Galicia, onde foi co-director de clarinete (2014-15). Actualmente é solista da Orchestre National de Cannes desde 2019.
Músico de Cámara
Moi activo como músico de cámara, destaca a súa longa colaboración co pianista Gabriel López, co que gravou o seu primeiro CD en 2012, con música do século XX. Tamén destacan as súas interpretacións dos Quintetos de Mozart e Brahms xunto con conxuntos como o Zemlinsky Quartet, Rosalía Quartet ou St George String Quartet, entre outros. Actualmente é membro do Cuarteto de Clarinetes D’Azûr e colabora habitualmente cos seus colegas de ONCannes en diferentes proxectos de cámara.
Docencia
No ámbito pedagóxico foi convidado a impartir cursos e clases maxistrais dentro de diferentes centros e eventos de España, Francia, Portugal e Holanda, ademais de ser Profesor Invitado na Escola Superior de Estudos Musicais de Galicia (EAEM).
Emilio é un artista Yamaha.
Vítor Matos
Doutor en Música e Interpretación pola Universidade do Minho. Director da Orquestra Guimarâes.
Sobre El
Vítor Matos, 1977, estudió en las academias de música de Braga y Oporto. Bajo la dirección de los profesores José Matos y Moreira Jorge obtuvo su título de clarinete. Se graduó en la ESMAE en 2001, bajo la dirección de los profesores António Saiote, Carlos Alves y Luís Silva. Asistió a clases complementarias con los profesores António Saiote, Michel Arrignon, Paul Meyer, Guy Deplus y Philippe Cupper. Desde el año 2000 estudia regularmente con el clarinetista Alessandro Carbonare en Italia.
Carrera
Invitado por el Instituto Santo Antonio dos Portugueses, Vítor Matos ha realizado varios recitales de música, estrenando piezas como el “Concerto para Clarinete e Orquestra”, que le dedicó el compositor Joaquim dos Santos.
Colaboraciones Orquestales
Como instrumentista, Vítor Matos ha colaborado con la Orquestra do Norte, la Sinfónica do Porto, la Orquestra de Câmara Musicare, la Filarmónica das Beiras y Gulbenkian. Ha actuado como solista y música de cámara en festivales internacionales de música como Encontros de Primavera-Guimarães, Póvoa do Varzim, Gaia, Cascais, Mateus, Toulouse y Música Viva.
Dirección de Orquesta
Estudió dirección de orquesta con el Maestro Cesário Costa y dirige regularmente varias orquestas, entre ellas la Orquestra do Norte, la Orquestra Estúdio, la Orquestra de Câmara do Minho, la Orquestra Académica de la Universidad de Minho, la Orquesta del Conservatorio, el Teatro Kaiserslautern y la Orquesta de la Radio Sur de Alemania. Fue asistente de los maestros Ferreira Lobo y Gunther Arglebe en las óperas Carmen, Bizet y Elixir d’Amore de G. Donizetti.
En el ámbito de la ópera, dirigió “The Little Sweep” de B. Britten y “Noye’s Fludde” y Carmen de Bizet, todas producciones nacionales. Durante Guimarães, Capital Europea de la Cultura, dirigió la ópera “Les Enfants et les Sortilèges” de Maurice Ravel.
Solista
A lo largo de los años, Vítor Matos ha tenido la oportunidad de dirigir a destacados músicos solistas como Alessandro Carbonare, Sérgio Pires, Elisabete Matos, Patrizia Porgio, Peter Arnold, Ilya Grubert, Dora Rodrigues, Luís Pipa, Angelo Martingo, Pavel Gomziakov, Samuel Bastos, entre otros.
Premios y Reconocimientos
Vítor Matos ha sido galardonado en varias ocasiones por su actuación en dirección de orquesta, especialmente en Barcelona y Roma (Premios Bachetta d’oro al mejor maestro y Bacheta de argento a la mejor interpretación). En 2007 dirigió la Escuela de Orquesta Sinfónica de Madrid en cursos de especialización en Música Contemporánea y Dirección de Orquesta en la Universidad de Alcalá de Henares (Madrid) con los maestros Arturo Tamayo y Jesús López Coboz.
Docencia y Masterclasses
Su experiencia docente incluye clases magistrales en Guimarães (Cursos Internacionales), Escuelas Profesionales de Música de Viana do Castelo y JOBRA, Madeira, Hochschule de Kaiserslautern. Su alumnado ha recibido numerosos premios en concursos nacionales e internacionales. Vítor Matos es un artista de Backum.
Sobre El (Português)
Vítor Matos, 1977, estudou nas academias de música de Braga e Porto. Baixo a dirección dos profesores José Matos e Moreira Jorge obtivo o título de clarinete. Licenciouse na ESMAE no ano 2001, baixo a dirección dos profesores António Saiote, Carlos Alves e Luís Silva. Asistiu a clases complementarias cos profesores António Saiote, Michel Arrignon, Paul Meyer, Guy Deplus e Philippe Cupper. Desde o ano 2000 estudou regularmente co clarinetista Alessandro Carbonare en Italia.
Carreira
Convidado polo Instituto Santo Antonio dos Portugueses, Vítor Matos realizou varios recitais musicais, estreando pezas como o “Concerto para clarinete e orquestra”, que lle dedicou o compositor Joaquim dos Santos.
Colaboracións Orquestrais
Como instrumentista, Vítor Matos colaborou coa Orquestra do Norte, a Sinfónica do Porto, a Orquestra de Câmara Musicare, a Filarmónica das Beiras e Gulbenkian. Actuou como solista e músico de cámara en festivais internacionais de música como Foundos de Primavera-Guimarães, Póvoa do Varzim, Gaia, Cascais, Mateus, Toulouse e Música Viva.
David Griffiths
Director e Profesor Asociado de Música no Conservatorio de Música da Universidade de Melbourne
Sobre El
David Griffiths é membro de dous dos principais conxuntos de música de cámara de Australia: Australia Ensemble@UNSW e Ensemble Liaison. Tamén ocupa o cargo de director asociado e profesor asociado de música no Melbourne Conservatorium of Music da Universidade de Melbourne. Artista e educador apaixonado, deu actuacións e clases maxistrais en Asia, Europa, Estados Unidos, América do Sur, Oriente Medio, Nova Zelanda e Australia, incluíndo un debut aclamado pola crítica no Weill Recital Hall do Carnegie Hall.
Carreira como Solista
Como solista actuou coa Melbourne Chamber Orchestra, Tasmanian Symphony Orchestra, Sydney Symphony Orchestra, Orchestra Victoria, Australia Ensemble@UNSW, Shanghai Radio Orchestra, Macau Orchestra e a Real Filharmonía de Galicia.
Ensemble Liaison
Como membro de Ensemble Liaison, comisaria e presenta unha serie anual de tres concertos que está na súa décimo novena tempada. Tamén actuou cos New Zealand Goldner, Tinalley, Arcacia, Flinders e Australian String Quartets, os New York Wind Solists e os Southern Cross Solists.
Colaboracións e Festivais
Colaborou con moitos artistas notables, como Nemanja Radulović, Ray Chen, Anthony Marwood, Henning Kraggerud e Emma Matthews e actuou no Australian Chamber Music Festival de Townsville, no Port Fairy Festival, no Lucerne Festival, en Suíza e no Pacific Music Festival en Sapporo, Xapón.
Posicións Orquestrais
Foi clarinete principal asociado da Orquestra Sinfónica de Melbourne, Clarinete Principal da Orquestra de Macau e Clarinete Principal da Orquestra da Radio de Shanghai. Apareceu como clarinete principal invitado coas principais orquestras sinfónicas e de ballet de ópera de Australia, xunto coa Australian Chamber Orchestra. Foi director en funcións da Orquestra Sinfónica de Singapur, da Filharmónica de Malasia e actuou coa Sinfónica do Novo Mundo, a Filarmónica de Hong Kong, a Filharmónica de China, a Orquestra do Pacific Music Festival e a Orquestra Paragon Ragtime.
Recentemente
Entre os momentos máis destacados recentes inclúense a interpretación do Quinteto de Clarinete de Brahms co Cuarteto Americano de Cordas, o Concerto para Clarinete Gnarly Buttons de John Adams co Australia Ensemble@UNSW, o Concerto de Weiland coa Melbourne Chamber Orchestra, unha colaboración co virtuoso do acordeón James Crabb, o Clarinete de Mozart. Quinteto e concerto no 3MBS Mozart Marathon e as obras de cámara completas de Brahms nun día en UKARIA en colaboración con Timothy Young, Svetlana Bogosavljevic e o cuarteto de cordas australiano.
Gravacións
As gravacións de David con Ensemble Liaison do Cuarteto Messiaen para o Fin do Tempo para o selo Melba Recordings e con Tríos de Brahms, Beethoven e Bruch para o selo Tall Poppies recibiron grandes eloxios da crítica de todo o mundo. É un clarinete de Backun.
Selin Gürol
Clarinetista Turca da Presidential Symphony Orchestra in Ankara
Sobre Selin Gürol
Nacida en 1990 en Estambul, Selin Gürol é unha clarinetista turca da Orquestra Sinfónica Presidencial de Ankara, Turquía.
Tamén é unha TEDx Performer 2022, TEDx Speaker 2023 e unha artista de Henri Selmer Paris e Vandoren Paris.
Ademais da súa carreira como solista, músico de cámara e membro de orquestra, continúa o seu doutoramento no Conservatorio Estatal da Universidade de Estambul.
Estudos
Selin comezou a tocar o clarinete aos 11 anos e formouse na Escola Superior de Música da Universidade de Bilkent en Ankara.
Tras esa formación, asistiu á clase universitaria de Michel Lethiec no Conservatorio Nacional de Niza en Francia, onde recibiu o Prix de Perfectionnement e obtivo o seu título de bacharelato.
Obtivo o seu primeiro máster na clase de Frédéric Lapin na Haute École de Musique de Lausanne en Suíza.
Estudos Avanzados e Prácticas
Comezou as súas prácticas na Philharmonia Zürich-Opernhaus mentres estudaba o Máster Especializado en Interpretación Orquestral na Universidade das Artes de Zúric.
Ademais, estudou con Alessandro Carbonare na Accademia Nazionale di Santa Cecilia en Roma, Italia.
Premios e Recoñecementos
Selin recibiu varios premios, entre eles Musica Mundi (Bélxica), Académie d’Eté de Nice (Francia), Eczacıbaşı Foundation (Turquía), Bruno Schüler-Stiftung (Suíza) e Chigiana Academy (Italia).
Colaboracións Orquestrais
Actuou con numerosas orquestras, como a Yehudi Menuhin Academy, a Animato Philharmonic e a Netherlands Youth Orchestra, baixo a batuta de Kristjan Järvi, Vladimir Ashkenazy, Marko Letonja, Ralf Weikert, Peter Eötvös, Christian Zacharias, Leif Segerstam e Kevin Griffiths.
Solista
Selin actuou como solista con numerosas orquestras, incluíndo a Orquestra Sinfónica Estatal de Istambul, a Orquestra Sinfónica Estatal de Bilkent e a Orquestra Sinfónica Estatal de Çukurova.
Ten nas súas redes sociais máis de 125.000 seguidores.
Deborah Andrus
Clarinetista da Allentown Symphony Orchestra
Sobre Ela
Emprendedora, educadora e músico a partes iguais, Deborah Andrus cre que o que se necesita para afrontar un reto musical é un plan sólido e un mentor/a solidario/a. Eloxiada polos seus estudantes pola súa “ensinanza inspiradora”, Debbie gañou o premio T. Edgar Shields por ensino sobresaliente en 2009. A través do seu estudo global de clarinete, Clarinet Guide LLC, Andrus axuda aos seus estudantes a resolver creativamente os seus desafíos a través da definición de obxectivos fomentando a titoría. Isto permite que cada alumno/a atope a súa voz única e se exprese de xeito máis fermoso a través da música.
Publicacións
Deborah Andrus é a autora dos capítulos de clarinete para Teaching Woodwinds, un recurso para educadores de música, que foi nomeado nunha recensión en The Clarinet como un “…libro de instrucións con excelentes exemplos de audio… así como cunha gran cantidade de vídeos e recursos. “.
Tamén é autora de The Chalumeau Register, publicado en 2020. Deborah está encantada de anunciar que o seu terceiro libro, DIY Clarinet coa coautora Michelle Anderson, está na fase de edición final por Hal Leonard Corporation.
Docencia e Actuacións
Ademais do seu traballo como educadora musical e pedagoga de clarinete, Andrus é profesora de clarinete na Universidade de Lehigh en Bethlehem, Pensilvania. É membro destacado da Allentown Symphony Orchestra e interpreta música de cámara co SATORI Chamber Ensemble e o DeMarina Trio. Fóra da música, a Debbie gústalle pasar tempo coa súa familia, facer arte e explorar o aire libre.
João Pedro Santos
Profesor da Escola de Música do Conservatório Nacional (Lisboa) e da Academia de Música de Santa Cecília (Lisboa)
Sobre El
João Pedro Santos é un distinguido clarinetista e educador afincado en Lisboa. Licenciouse na Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo de Porto baixo a dirección do profesor António Saiote. Ampliou os seus estudos cun Posgrao na Universidade de Évora e outro en Maxisterio Musical na Escola Superior de Música de Lisboa.
Logros e Premios
Ao longo da súa traxectoria, João gañou prestixiosos certames nacionais, entre eles o 1º premio no Concurso Helena Sá e Costa (Oporto, 2003) e o Premio Jóvenes Músicos (Prémio Jóvenes Músicos/Prémio Maestro Silva Pereira) en Lisboa, 2006. A nivel internacional, foi finalista da Asociación Internacional de Clarinetes (Washington, 2003) e do Concurso Internacional de Valencia (2002), e gañou o Gran Premio do Concurso Internacional de Interpretación de Lisboa (2005).
Experiencia Orquestral
Foi membro da Orquestra Gulbenkian entre 2006 e 2010 e da Orquestra Iberoamericana en 2008. Colaborou con varias orquestras, entre elas a Orquestra Clásica do Sur (Algarve) e a Orquestra Sinfónica de Portugal (Lisboa). Actuou baixo a batuta de directores de renome como Daniel Barenboim, Lawrence Foster, Gustavo Dudamel ou Kirill Petrenko.
Como Solista
Como solista, João actuou coa Orquestra ESMAE, a Orquestra ESML, a Banda Sinfónica Portuguesa, a Orquestra Gulbenkian, a Orquestra Clásica do Sur e a Orquestra de Cámara de Cascais. Actuou no concerto da Asociación Internacional de Clarinetes en Porto e foi convidado á xira EMCY (European Union Music Competitions for Youth) en Alemaña, gravando para Deutsche Welle Radio.
Proxectos Actuais
Actualmente, João Pedro Santos participa en varios proxectos centrados na música portuguesa e brasileira, mostrando o seu compromiso coa exploración cultural a través dos seus esforzos musicais.
Alicia González Permuy
Pianista acompañante no Conservatorio Superior de Música da Coruña
Formación Académica
Nacida en Lalín (Pontevedra), Alicia comezou os seus estudos de piano e violín aos sete anos. En 1995 continuou os seus estudos na Escola de Música de Barcelona con Albert Attenelle (piano) e Jordi Mora (música de cámara), participando en cursos con Irina Zariskaya, Manuel Carra, Almudena Cano, Josep Colom, entre outros. Obtivo unha bolsa da Deputación da Coruña en 1999 para estudar no Conservatorio Brabants de Tilburg, Holanda, con Ton Demmers (piano) e Jan Gruithuyzen (música de cámara), graduándose en 2002 con mención especial “Summa Cum Laude”. Continuou os seus estudos con Jan Wijn e Eugen Indjic.
Premios e Distincións
Entre os seus galardóns destaca o 3º Premio no III Concurso “Ciudad de Segovia” (1994), o Premio de Honra “Fin de Grado Medio” (Lalín, 1996), o Diploma de “Licenciado en Pianoforte Playing” pola Guildhall School of Music and Drama (Londres, 1996), 3º Premio do XII Concurso Internacional de Piano (Berga, 1997), Premio de Honra e Fin de Grao (A Coruña, 2001), Diploma de Posgrao, Máster (Tilburg, Holanda, 2002), entre outros.
Experiencia Profesional
Alicia González Permuy realiza un traballo destacado como pianista acompañante en clases maxistrais con clarinetistas como Joan Enric Lluna, Michael Harris, José Luís Estellés, entre outros. Colaborou coa Orquestra Sinfónica de Galicia, a Orquestra Cidade de Granada e a Sinfónica de Bilbao. Actuou en salas como o Musikverein de Viena, a Kölner Philharmonie ou o Auditorio Nacional de Madrid, baixo a dirección de profesores como Michail Jurowski, Jesús López Cobos, Ton Koopman, entre outros.
Actividad Concertística
Como solista, Alicia deu recitais en L’Auditori de Barcelona, Auditorio Manuel de Falla de Granada, e en diversos países como Bélxica, Holanda, Portugal ou Francia. Comezou a súa carreira como solista co Brabants Conservatorium Orkest e tocou como solista coa Orquestra Sinfónica de Galicia, ademais de gravar para RNE en 2005.
Traxectoria Actual
Actualmente é pianista acompañante no Conservatorio Superior de Música da Coruña e colabora habitualmente coa Orquestra Sinfónica de Galicia, ademais de manter unha activa carreira concertística como solista e na música de cámara.
Isolda Crespi
Pianista colaboradora na Escola Superior de Artes Aplicadas de Castelo Branco, na Universidade do Minho e na Escola Profissional Artística do Vale do Ave
Sobre Ela
Isolda Crespi Rubio é natural de Barcelona. Licenciouse en piano no Royal College of Music (Londres) baixo a tutela do profesor John Barstow. Posteriormente, realizou o Máster en Ciencias da Educación, da Música, na Universidade Católica Portuguesa, onde publicou a súa tese titulada “O Profesor Invisível. A influencia do pianista acompañante na aprendizaxe musical de dous estudantes de instrumentos” a través da Editorial “Novas Edições Acadêmicas”.
Actividade Artística
Isolda actuou como solista e pianista colaboradora en recitais por toda España, Portugal, Francia, Suíza, Italia, Reino Unido, Dinamarca, Brasil e Corea do Sur. Colaborou con destacados músicos internacionais como Catalin Rotaru, Maté Szucs, Ian Bousfield, Stefan Schulz, Vincent Lucas, Michel Bellavance, Petru Iuga, entre outros.
Toca habitualmente coa frautista Adriana Ferreira, coa que gravou o CD “Danse des Sylphes” en 2011 para a discográfica Numérica, e en 2015 para a revista italiana “Falaut”. En 2018 gravou o CD “O delirio do meu desexo” coa frautista Ana Maria Ribeiro para a discográfica Artway, e en 2019 o CD “Nós” co contrabaixista António Romero Cienfuegos para o selo NBB Records.
Solista
Como solista, Isolda actuou en 2019 coa Orquestra de Guimarães interpretando o Triplo Concerto de Beethoven, e en 2014 coa Orquestra ARTAVE interpretando o Segundo Concerto para piano e orquestra de Rachmaninov. Dirixiu cursos e clases maxistrais en Portugal e Brasil, e é membro fundador de Ibertrio, coa que actuou en numerosas salas e festivais de Portugal e España.
Actividade Docente
Actualmente, Isolda Crespi Rubio é pianista colaboradora na Escola Superior de Artes Aplicadas de Castelo Branco (ESART), na Universidade do Minho e na Escola Profissional Artística do Vale do Ave (ARTAVE).
Cristina Esclapez Gil
Piano
Formación Académica
Cristina Esclapez Gil realizó sus estudios de piano con Ramón Muñoz en el Conservatorio Superior de Música de Murcia. Posteriormente, estudió con Patricia Montero en el Real Conservatorio de Bruselas, donde obtuvo diplomas superiores de piano y música de cámara, así como el primer premio de piano acompañante.
Actividad Artística
Como solista, Cristina ha interpretado la integral de la obra para teclado de J. Haydn y el Clave bien temperado de J. S. Bach. Sin embargo, su verdadera pasión se encuentra en el ámbito de la música de cámara, colaborando con destacados artistas como Vicens Prats, Jaime Martín, Julia Gállego, Lorenzo Coppola, Benoît Fromanger, Philippe Bernold, Branimir Slokar, Michel Becquet, Josep Domènech, Javier Zafra, Kristin von der Goltz o Bart Aerbeydt.
En 2006, fascinada por el potencial emocional y la variedad de matices de los pianos históricos, Cristina se inició en la interpretación basada en criterios históricos, tocando pianos del siglo XVIII y XIX bajo el estímulo de Lorenzo Coppola.
En 2014, fundó el Ensemble Dialoghi con el que ha grabado los quintetos para fortepiano y vientos de W. A. Mozart y L. van Beethoven para la discográfica Harmonia Mundi. Recientemente, han publicado el segundo disco (discográfica del Fryderyk Chopin Institute) donde destacan interpretaciones como el trío de Chopin Op. 8. Han actuado en diversas capitales de Europa, así como en Japón, Singapur y Canadá.
Actividad Docente
En 2002, Cristina Esclapez Gil obtuvo plaza como profesora de piano en el Conservatorio Superior de Música de Murcia. En 2010 se instaló en Barcelona, donde comparte su vocación por la música de cámara con sus alumnos en la Escuela Superior de Música de Cataluña, destacando la importancia del repertorista en la formación musical, empatía y apoyo a sus estudiantes.
Pablo Rodríguez
Pianista acompañante da Aula de Saxofón no Conservatorio Superior de Música de Vigo
Formación Académica
Pablo Rodríguez Fernández estudou piano e música de cámara no Conservatorio Superior de Vigo con Enrique Gobierna e Concepción Rodríguez, e posteriormente na ESMAE do Porto con Luis Filipe Sá, onde recibiu o Premio Fin de Carreira en 2008. Ampliou os seus estudos durante dous anos na Aula de Música da Universidade de Alcalá de Henares con Josep Colom. É Doutor en Estudos Literarios pola Universidade de Vigo, cunha tese sobre o mito de Don Juan, e ten un Máster en Investigación Musical pola Universidade Internacional de Valencia.
Carreira Profesional
Pablo Rodríguez ten unha intensa traxectoria como pianista acompañante. Participou en eventos salientables como os cursos Xacobeo Clarinet Fest 2021 e 2023, así como no Vigo SaxForum 2022. Ademais, impartiu clases como profesor de repertorio na ESMAE-Porto e na Universidade do Minho-Braga (Portugal), Conservatorio de Bari (Italia), Universidade das Artes-Tirana (Albania), Academia Nacional de Música-Cetinje (Montenegro), entre outros.
Actualmente é pianista acompañante na Aula de Saxofón do Conservatorio Superior de Música de Vigo.